Desi ne place sa credem ca suntem unici, adevarul este ca ne copiem unii pe altii in aproape toate aspectele: ne imbracam la fel, conducem aceleasi masini, ne mobilam casele la fel si avem acelaasi scopuri in viata. Este adevarat ca difera brandurile pe care le folosim, difera culorile si pozitia mobilierului, insa sunt mici detalii care privite in ansamblu aproape ca nici nu sunt observate.
Daca vrei cu adevarat sa fii unic, trebuie sa iesi cu totul in evidenta si sa faci lucruri pe care altii nu le-ar face, sa gandesti lucruri pe care altii nu le-ar gandi sau sa folosesti obiecte pe care altii nu le-ar folosi. Multi s-ar gandi ca asta inseamna inovatie si ca este foarte greu sa inovezi intr-o lume cu 8 miliarde de oameni, in care fiecare individ se lupta pentru atentia celuilalt.
Recent am dat peste Stift.ro, un magazin care comercializeaza produse din fier forjat, care mi-a conturat o noua parere despre ceea ce inseamna sa fii unic. Nu trebuie sa inovezi, ci pur si simplu sa iei inovatiile celor de dinaintea ta, sa le combini si sa obtii altceva. Pentru a iesi in evidenta nu trebuie sa conduci ultimul model produs de Mercedes, ci sa iei tehnologia folosita de brandul german, sa o combini cu inovatia lui Aurel Vlaicu si sa creezi o masina zburatoare.
Este un exemplu exagerat, insa poate fi redus la piesele de mobilier, la haine si la orice altceva. Pentru a iesi in evidenta cu designul interior al casei tale nu trebuie sa inovezi noi materiale si nici sa cumperi cele mai scumpe produse pe care le gasesti in Ikea. Poti calatori cu 500 de ani in trecut, de unde poti lua fierul forjat, poti sari in Londra secolului 17-18, de unde poti lua caramida si le poti combina cu tehnologia moderna: un televizor smart, un sistem care iti transforma casa intr-una usor de controlat vocal sau o combinatie atractiva de lumini. Rezultatul va fi unul care te va reprezenta si cu siguranta, va fi unic.
Esti doar un individ printre aproape 8 miliarde de alti indivizi, insa esti tu. Indiferent ce faci, asadar, gaseste micile elemente care sa fie ale tale si doar ale tale, fara a urma orbeste recomandari ale influencerilor de pe Youtube sau reclame comerciale ale marilor producatori de orice.